środa, 28 marca 2012

Sklepowe pułapki


PUŁAPKI W SKLEPACH:


Gdy idziemy na zakupy, zawsze natrafiamy na świetne przeceny oraz promocje. Rynek sprzedaży rozwija się nieustannie i czasem aż trudno za nim nadążyć. Zobaczmy, jakie pułapki zastawiają na nas marketingowcy.


MUZYKA:


Jak można często zauważyć będąc na zakupach - podczas wybierania potrzebnych nam produktów w tle słyszymy muzykę. To jeden z chwytów marketingowych, mający na celu zatrzymanie klienta na dłużej. Melodie słyszane w supermarketach mają za zadanie wprowadzić nas w dobry nastrój, dzięki czemu chętniej robimy zakupy. Muzyka puszczana w poszczególnych galeriach handlowych, supermarketach etc., nie jest przypadkowa. Nad jej wyborem pracuje wielu specjalistów – od muzyków, przez fachowców od audio-marketingu, aż po psychologów. Przygotowując składanki do sklepów kierują się oni nie tylko gustem i upodobaniami klientów, ale także ich wiekiem oraz wykształceniem.


SMACZNE POCZĘSTUNKI:


Kolejną pułapką czekającą na konsumentów są degustacje. Ładnie ubrane panie chodzące po sklepie częstujące czekoladą o najnowszym smaku, czy też jogurtem, który właśnie jest w promocji – kto by się nie skusił? Osoby z cieńszym portfelem będą bardzo zadowolone, gdyż nie muszą kupować danego produktu „w ciemno”, lecz mogą spróbować go na miejscu. Oprócz samej degustacji często podczas spaceru między regałami sklepowymi czujemy zapach świeżych, gorących bułeczek. Syntetyczny zapach świeżego pieczywa ma wzbudzać w nas poczucie głodu. Jest to bardzo skuteczna metoda zwabienia klientów, o czym pewnie sami doskonale wiecie.



PRZECENY i „9.99”:


Słynne ceny z końcówką ...,99 i ciągłe pytani: „Czy mogę być winna grosik?”. Zmora wszystkich klientów! Kiedy klient spojrzy na cenę 9,99 nie myśli, że dany produkt kosztuje tak naprawdę 10zł,tylko widząc dziewiątkę z przodu, wydaje mu się, że zapłaci 9zł. To samo z rzekomymi „przecenami”. On -konsument- spostrzegając skreśloną wcześniejszą cenę nie zastanawia się zbyt długo nad zakupem, gdyż jest utwierdzony w przekonaniu, że dany produkt rzeczywiście jest przeceniony. Jednak tak naprawdę, cena nie tylko może być ta sama, co wcześniej, ale nawet wyższa!!!




GAZETKI REKLAMUJĄCE PRODUKTY:


Ulotki trafiają do naszego domu czy tego chcemy, czy nie. Jednak kiedy takowa gazetka znajdzie się na naszym stole nie sposób do niej nie zajrzeć. W ulotkach są przedstawione największe promocje, jakie w danym okresie proponuje nam konkretny supermarket. Często gazetki podzielone są na różne działy, aby klient łatwiej mógł znaleźć coś dla siebie. No i idziemy na zakupy, a czy danego produktu nam potrzeba? Przecież tak ładnie wyglądał na zdjęciu…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz